Selectie: zes komen, drie gaan

Geschreven op: 1 juli 2024

De overschrijvingsperiode, elk jaar weer spannend. Welke spelers sluiten aan ter versterking of verbreding van de eerste selectie, wie besluit de vereniging te verlaten?

Dit jaar lag de 'deadline’ op zaterdag 15 juni, middernacht. Nadat bij de KNVB de rookwolken waren opgetrokken, bleek dat Spui voor het eerste elftal zes nieuwelingen heeft aangetrokken. Daat staat tegenover dat drie spelers hun heil elders gaan zoeken.

Om met deze laatste te beginnen. Toine Hoogendoorn, kind van Spui, heeft besloten de (voetbal)schoenen aan de spreekwoordelijke wilgen te hangen. Dit houdt verband met zijn studie in Utrecht, plus daarbij opgeteld de afstand tussen de Domstad en zijn geboortedorp. Mogelijk dat Toine in Utrecht een club zoekt.

Om persoonlijke redenen verruilt Ben Ongenae Spui voor HBC'22, de jonge combinatie van Biervliet en Hoofdplaat. Robin de Ritter zoekt zijn voetbaltoekomst in Vogelwaarde.

Dan de nieuwkomers. Marciano Lekay keert na een periode afwezigheid terug op de groene velden; hij speelde voorheen bij Vogelwaarde en HVV'24. Stan Dieleman en Jelte den Hamer volgen vanuit Biervliet de nieuwe trainer Steve Kesteleyn naar Spui. Vanuit Philippine sluit Jarne Pielaat aan bij de eerste selectie. Die wordt tevens aangevuld met twee spelers uit eigen gelederen: Rafael Ferreira da Silva en Mohamed Ade.