Wandelvoetballers derde op toernooi RBC

Geschreven op: 7 maart 2024

De wandelvoetballers van Spui hebben op een zwaarbezet toernooi van RBC Roosendaal een derde plaats behaald, na Excelsior Rotterdam en FC Utrecht. In de kleine finale wees Spui met een klinkende 4-0 overwinning FC Eindhoven terug. Het team van Spui bestond uit Piet Ruytenburg, Jeroen Minderhoud, Wim Jansen, Marc Vermeirssen, Carlos Tangelder, Harry Berendsen, Adri Vlaander en Gerard Leclou. Als een van de toernooischeidsrechters fungeerde Patrick Verhoosel.

Hieronder volgt het verslag van Marc Vermeirssen:

Onze deelname aan de eerste editie van het RBC Lentekriebels Walking Football Toernooi is voor Spui weer een hoogdag geworden. Zelfs het slechte weer heeft ons niet weerhouden om finaal een derde plaats te veroveren.
Wij dienden aan te treden in poule A met onder andere DVO 60- Spui (1-1), Baronie – Spui (0-0) Spui - Willem II (2-0), Spui - FC Utrecht (0-1), Zundert - Spui (1-2), RKC/WSC – Spui (1-3), aansluitend in de plaatstingswedstrijden Excelsior – Spui (2-1) en Spui – Eindhoven 4-0.

In de beginfase van de kleine finale tegen Excelsior hadden we voldoende kansen om de wedstrijd te winnen, maar pech, scheidsrechter en slecht afwerken bepaalde de eindstand. Tegen Utrecht was het geluk niet aan onze zijde.
Nietemin hebben we, nadat we op stoom waren gekomen, een mooi resultaat neergezet.

Excelsior was zoals we dat kunnen noemen een professioneel team waar altijd in beweging zijn telde. We scoorden de eerste goal, mede omdat Excelsior ook een aanvallend team was dat soms vergat om te verdedigen. De scheidrechter was niet bepaald aan onze kant en gaf een strafschop aan Excelsior wegens hands, hoewel de bal te hoog en bovendien achter de doellijn was. Deze strafschop was de gelijkmaker, daarna namen de Rotterdammers ook de leiding  Uiteindelijk heeft ons team nog aardig tegenwerk verricht met nog een kans om een 2-2 stand te bekomen. Maar we moeten toegeven dat Excelsior beter was. Enkele van onze spelers werden onzacht geraakt en er ontstonden discussies met de scheidsrechter die niet bepaald aan onze kant stond. De kans was verkeken om nog de finale te spelen.

Om de derde en vierde plaats tegen Eindhoven speelden we onze beste wedstrijd en hebben een resultaat neergezet van 4-0. De 3de plaats hebben we bereikt met de inzet van alle spelers van ons team.
Het RBC Lentekriebels Walking Football Toernooi is een viering van doorzettingsvermogen, kameraadschap en fair play.
Op naar nog meer succesvolle wandelvoetbaltoernooien en mooie momenten samen op het veld.

In april neemt Spui deel aan (internationale) wandelvoetbaltoernooien van Club Brugge (18/4) en Willem II (24/4). Ook op deze toernooien zal naast een team van Spui Patrick Verhoosel optreden als scheidsrechter.